Sociale medier

J:Andersson [Jesper Andersson]

www.J:Andersson.DK

SOCIALE MEDIER

 

Sociale medier er medier for social interaktion, hvilket vil sige at der er et socialt sammenspil online. Det er altså kommunikation der går begge veje. Dette gøres ved at bruge lette og stærkt tilgængelige kommunikative teknikker. Sociale medier kan også siges at være brugen af webbaserede og mobile teknologier, der gør kommunikation til en interaktiv dialog. Det kan være gennem en blog og kommentarer til disse. Det vil altså sige, at sociale medier er kommunikation mellem medie og bruger.

DIGITAL KOMMUNIKATION

 

Brugere af didtale medier er i fremgang og om det i fremtiden stadig er Facebook der er den meste popiulære platform er ikke til at vide, for de gå en hård tid i møde da danskerne forbeholdne overfor tjenesten. Der skal mere til at imponere brugerne, og de har tilsyneladende nået en mætnings grænse for reklameeksponeringer.

Derimod går Linkedin en lys fremtid i møde hvor andelen af brugere er steget væsentligt de sidste år. Men uanset hvem der vinder i fremtiden og om det bliver et helt nyt socialt medie er ikke til at vide , men sikkert er det at sociale medier er kommet for at blive. Enten på den ene eller anden måde.

MINE DIGITALE MEDIER

BRUGEN AF MEDIER

Sociale medier er blevet mainstream – 54% af danskerne er på

 

Danmarks Statistik er kommet med nye tal på befolkningens brug af sociale medier, der bekræfter antagelsen om, at danskerne elsker deres sociale netværkstjenester. Særligt dem, der vokset op med dem, og dem, der kan se en personlig gevinst ved at bruge dem.

Særligt de unge kvinder er på

 

97% af kvinder ml. 16 og 24 år er på sociale medier.

Bedsteforældrene skal ikke overses

 

Den ældre del af befolkningen er på vej frem og er i kraftif vækst i brugen af didital kommunikation.

Copyright © Jesper Andersson